Ana içeriğe atla

2019 Yük Tonaşları


uzun_arac.jpg
Yeni yönetmelik ile birlikte yük ve yolcu taşımacılığında kullanılan ağır ticari araçlarda en – boy, taşıma kapasitesinin sınırları belli oldu.
Bakanlık, istenilen şartlarda olmayan araç boyları için herhangi bir kolaylık sağlamadı. Araçlar boy, en ve yüksekliğe uymuyorsa, denetim istasyonlarından geçemeyecek veya karayolunda ceza uygulanacak.
Ayrıca; gelişigüzel yüklemelere de düzenleme getirildi. “Aracın boyunu önden 1 metre, arkadan 2 metre aşacak, kasanın sağ ve sol yanından taşacak şekilde yükleme yapılamaz” hükmü getirilerek karayolunda diğer sürücülerin hayatını tehlikeye atacak yükleme biçimi engellendi.
Araç en/boy/ağırlık kontrollerini, Ulaştırma bakanlığı personeli, trafik polisi, jandarma ve Sınır kapılarındaki Gümrük bakanlığına bağlı ekipler yapacak.
Azami genişlik:
Araçların azami genişliği : 2.55 metre
Frigorifik taşıtların yalnız frigorifik yapılarında : 2.60 metre
Belediyelere ait troleybüsler: 2.65 metre

Azami yükseklik
Araçların azami yüksekliği : 4.00 metre

Azami uzunluk
Otobüs dışındaki motorlu araçlarda : 12,00 metre
Römorklarda: 12.00 metre
İki dingilli otobüslerde : 13.50 metre
İkiden çok dingilli otobüslerde : 15.00 metre
Yarı römorklu araçlarda : 16.50 metre
Mafsallı (Körüklü) otobüslerde : 18.75 metre
Römorklu otobüslerde : 18.75 metre
İki römorklu katarlarda : 22.00 metre

Azami ağırlıklar
Tahriksiz tek dingilde : 10 ton
Tahrikli tek dingilde : 11,5 ton

İki dingilli motorlu araçlarda aks grubu ağırlığı en çok;
Dingiller arası mesafe 1m’den az ise (d<1m) : 11,5 ton
Dingiller arası mesafe 1 m ile 1.3 m arası ise (1 m ≤ d< 1.3 m) : 16 ton
Dingiller arası mesafe 1.3 ile 1.8m arası ise (1.3 m ≤ d< 1.8 m) : 18 ton
Dingiller arası mesafe 1.3 m ile 1.8 m arası ise (1.3 m ≤ d< 1.8 m) : 19 ton

İki dingilli römork ve yarı römorklarda aks grubu ağırlığı en çok;
Dingiller arası mesafe 1m’den az ise (d<1m) : 11 ton
Dingiller arası mesafe 1 m ile 1.3 m arası ise (1 m ≤ d< 1.3 m) : 16 ton
Dingiller arası mesafe 1.3 ile 1.8m arası ise (1.3 m ≤ d< 1.8 m) : 18 ton
Dingiller arası mesafe 1.8 m veya daha büyük ise (1.8 m ≤ d) : 20 ton

Üç dingilli aks grubu ağırlığı en çok;
Dingiller arası mesafe 1.3 m veya daha az ise ( d ≤ 1.3 m) : 21 ton
Dingiller arası mesafe 1.3 m ile 1.4 m arası ise (1.3 m < d ≤ 1.4 m): 24 ton

Toplam ağırlıklar

İki dingilli motorlu araçlar ve römorklarda : 18 ton
Üç dingilli motorlu araçlarda (Tahrikli dingilin, çift lastikle ve havalı süspansiyon sistemi ile veya 97/27/AT Yönetmeliğinde tanımlandığı gibi eşdeğer kabul edilen bir süspansiyon sistemi ile donatılmış olduğu veya her bir tahrikli dingilin çift lastikli olduğu ve her bir dingilin azami ağırlığının 9,5 tonu aşmadığı durumlarda 26 tondur.*): 25 ton (26 ton*)
Üç dingilli yarı römorklu araçlarla mafsallı otobüslerde : 28 ton
Dört dingilli motorlu araçlarda :32 ton
Dört dingilli römorklu ve yarı römorklu araçlarda : 36 ton
Dört dingilli yarı römorklu araçlarda yarı römork dingil grubu ağırlığı 20 ton olan araçlarda : 38 ton
Beş veya daha çok dingilli yarı römorklu veya römorklu katarlarda : 40 ton
40 ft. boyutunda ISO Konteyner taşıyan iki veya üç dingilli yarı-römorka sahip üç dingilli motorlu araçlarda : 44 ton

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kamyon ve Kamyonetlerde İstiap Haddi Nedir? Nasıl Hesaplanır?

Taşıyamayacağınız kadarını yüklemeyin: Kamyonlarda ve Araçlarda İstiap Haddi Nedir? Trafikte seyreden araçların taşıma kapasite sınırlarına İstiap Haddi denir. Araçların türlerine ve kullanım amaçlarına göre istiap haddi farklılık gösterir. Araçlarda İstiap Haddi Trafikte olmak elbette sorumluluk istiyor. Hem sürücülere, hem yolculara hem de taşınan yüke karşı duyulan sorumluluk bazı sınırlamalar gerektiriyor. İstiap haddi de bu sınırlamalardan biri. Binek ya da ticari tüm motorlu araçların ruhsatlarında istiap haddi belirtilir ve bu kavram kısaca aracın taşıma kapasitesini ifade eder. Karayolları Trafik Yönetmeliği 128. maddesiyle belirlenmiş istiap hadleri, aracın mekanik yapısına ve karayoluna zarar vermeden, güvenle yolcu ve yük taşınmasını sağlar. Ruhsatta belirtilen istiap haddi, şoför hariç olarak düşünülmelidir. Örneğin 4 kişilik istiap haddi olan binek bir araçta sürücü dahil 5 kişi seyahat edebilir. Karayoluyla eşya taşıyan araçların da istiap hadleri yasayla sınırlanmıştır. ...

Araçların Tartı ve Boyut Ölçümü İle İlgili Toleransları Değişti.

Araçların Tartı ve Boyut Ölçümü İle İlgili Toleransları Değişti..! Bu durum faaliyetinizi nasıl etkileyecek ? Araçların Yüklenmesine İlişkin Ölçü ve Usuller İle Tartı ve Boyut Ölçüm Toleransları Hakkında Yönetmelik yayımlanmıştır. Yönetmeliğe göre % 5 olan  tartı toleransı  aşağıdaki gibi değiştirilmiştir. Tartı toleransı uygulaması (1)Tartı toleransı; en çok [(aracın azami ağırlığının % 3,75’i) + 500] kilogram olarak kabul edilir. (2)  fazla yükleme oranları hesabında; aracın azami ağırlığı ile birinci fıkrada belirlenen tartı toleransının toplamı esas alınır. Örneğin:  Azami Yüklü Ağırlığı 3500 Kg olan bir kamyonetin fazla yük toleransı  631,25 kg dir.Böyle bir araç   denetim istasyonunda kantara çıktığında kantardaki ağırlığı  4.131,25  kg den fazla gelir ise bu araca Azami Yüklü Ağırlığını geçtiği ölçüde ceza uygulanacaktır. (3) Ocaklardan çıkarılan ve ocak sahasının içinde tartılamayan maddelerin seçilecek stok sahalarına taşınması...

Tonaj Limitleri

Gümrükler Genel Müdürlüğünden alınan bir yazıda, son dönemlerde tonaj limitlerinin aşılması nedeniyle cezai işlem yapılmak zorunda kalındığı; mağduriyetlerinin önüne geçilebilmesi bakımından üyelerimizin, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’nun 65 ve Karayolları Trafik Yönetmeliğinin 128 inci maddesi hakkında bilgilendirilmesi istenmiştir. Bu nedenle, ekte sunulan hükümlerin dikkatle incelenmesi önem arz etmektedir. Ayrıca, bazı örnek cezalar aşağıda dikkatlerinize sunulmaktadır: I-Taşıma sınırının üzerinde yük alınması (istiap hadlerinin aşılması) halinde, işletenlere (taşımacılara) 1293.-TL (peşin 969,75), gönderenlere ise 2588.-TL(peşin 1941) idari para ceza uygulanmakta ve taşıtlar, gerekli şartlar sağlanıncaya kadar trafikten men edilmektedir. II-Gabari dışı yükleme yapılması (genişlik-yükseklik-uzunlukların aşılması) halinde, işletenlere (taşımacılara) 1293.-TL (peşin 969,75), gönderenlere ise 2588.-TL (peşin 1941) idari para ceza uygulanmaktadır. III-Azami toplam ağırlıklara u...